پیام همبسته گی با پناهجويان افغان در هالند
انجمن ملی افغانها در سویس انجمن ملی افغانها در سویس

مقاومت و هوشیاری ضامن پیروزی

جهانیان، بویژه مردم هالند، درین روزها و شبهای سرد و بارانی پاییزی شاهد مقاومت شریفانه، معصومانه ولی بینظیر افغانان تهدید شده ای هستند که خواهان مراعات و تطبیق موازین و اصول پذیرفته شدهً بین المللی در مورد درخواست های پناهنده گی شان میباشند.
باید به صراحت اظهار داشت که افغانان، بودن و بسر بردن در آغوش مام میهن را نسبت بهرجای دنیا ترجیح میدهند، ولی اینک میهن شانرا یک مشت آدمهای عقب مانده، متعصب و انحصارطلب از آنها گرفته و یک مشت آدمهای عقب مانده تر، متعصب تر و متحجر دیگر علیه آنها میجنگند و یک مشت کشورها بشمول هالند نه تنها درگیر درین زد و خورد هستند، بلکه از دل و جان نمیخواهند به این درگیری بیمورد و بی نتیجه پایان دهند. باید یادآور شد که زمینه ساز این اوضاع همین کشورهای مداخله گر و اشغالگر، منجمله دولت هالند میباشند. لذا افغانها صرف برای حفظ جان و ناموس شان و در مطابقت عام و تام به اصول بین المللی منجمله کانوانسیون های ژنو و ویانا پناهنده شده اند و اگر دوباره به کشور خویش باز گردند و یا باز گردانده شوند، زنده گی، ناموس و حیثیت شان مواجه بخطر واقعی میباشد.
انجمن ملی افغانها در سویس به نماینده گی از سایر هموطنان مقیم این کشور همبستگی عام و تام شانرا باهم میهنان شان که با دلیری و تحمل در برابر تهدیدهای غیر قانونی مقامات هالندی مبارزه میکنند، ادامه خواهند داد و در صورت داشتن حد اقل امکانات در نمایشات روز بیست و نهم اکتوبر شرکت خواهند کرد.
انجمن ملی افغانها در سویس با جدیت و قاطعیت از مقامات مربوطهً کشور شاهی هالند تقاضا مینماید تا با در نظرداشت اوضاع خونبار افغانستان، که دوام جنگ، بی امنیتی، گروگان گیری، تجاوز و تخویف اجزای آن است، بر تصامیم شان در مورد نپذیرفتن تقاضا های پناهنده گی و تهدید به اخراج و بازگشتاندن افغانان تجدید نظر نموده، اسباب آزار و پریشانی مردم بلا دیده و بلا کشیده، مجبور و ناچار افغانستان را از بین ببرند.
مفامات هالندی ملتفت باشند که بازگشتاندن افغانهای متقاضی پناهنده گی به افغانستان بمثابهً سپردن گوسپندان بیدفاع و بیگناه و معصوم در بین گلهً گرگان گرسنه است که انجام چنین عملی شاسیتهً یک کشور و مردم متمدن و پیشرفته نمیباشد.
برادران و خواهران ! به مقاومت مشروع تان ادامه دهید، نه تنها ما، بلکه همه افغانهای با درد با شما هستند. مقاومت، استقامت و هوشیاری ضامن پیروزی است.
پیروز باشید !


November 4th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها